Simplicity

"Simplicity is not a simple thing."
"Basitlik basit bir şey değildir."
Charlie CHAPLIN

24 Şubat 2017 Cuma

ÇİN MALI (SEYR-i MÜLKİ - 18.01.2017)

SEYR-i MÜLKİ 18.01.2017
ÇİN MALI
2011 yılı...Mayıs ayı olmalı... İngiltere'deyiz bir proje kapsamında. Londra'nın meşhur alışveriş caddesi Oxford Street'e açılan ara sokakların birinde telefon aksesuarları satan bir işyerine girdim.
Tezgahtar konuşkan bir "çekik gözlü". Bizim gözde çekik biraz; ya ondan hemşeri görmüş olmalı ya da gözüne kestirdiği için (Kayserili olduğumu söylememiştim) adam birden "Kayserili tezgahtar" moduna geçti... Anlatıyor da anlatıyor. Neredeyse "iç bir yeşil çayımızı gadasını aldığım, malı da almazsan alma" diyecek!
Satacak illa.
En sonunda dedim ki "alacağım ama doğru söyle bu Çin malı mı, yoksa o markanın orijinal üretimi mi?"
Tezgahtar birden kahkahayı bastı: "Artık her şey Çin malı mister; ben bile Çin üretimiyim!"
Çin mallarının hepsi çakma değil demek ki, dürüst olanları da varmış! Bu "mal"ın samimiyetinden dolayı o "malı" aldım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder